امروزه به یقین ثابت شده است که منابع پولی و مالی تبلیغات و نیز هزینه هایی که کاندیداها در رقابت های انتخاباتی پرداخت می نمایند، در نتیجه ی انتخابات اثرگذاری مثبتی دارد؛ چراکه در انتخابات، یکی از برگ برنده ی نامزدها، پوشش دادن تبلیغات گسترده می باشد. نهاد ناظر (شورای نگهبان) که مسئول کنترل صحت و سلامت انتخابات و همچنین مسئولیت تأیید انتخابات را برعهده دارد، بایستی با توجه به مقتضیات زمان، بر مسائل و چگونگی هزینه های تبلیغات احاطه داشته و احراز نماید که اولاً منابع مالی و پولی کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی شفاف بوده و توسط گروه های غیرقانونی، کشورهای خارجی یا از طریق تعرض به بیت المال، رانت خواری و رانت جویی، استفاده از امکانات دولتی و... تأمین نشده باشد؛ ثانیاً این هزینه ها اراده ی واقعی مردم را تحت تأثیر قرار نداده باشد که دستیابی به چنین فرضی، مسلماً کار دشواری است. با این مقدمه و با لحاظ بند (4) سیاست های کلی انتخابات ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، این پژوهش بنا دارد که در قالب تحلیلی- توصیفی بیان دارد که با بررسی در قوانین و مقررات، تقریباً هیچ قواعد خاصی راجع به هزینه های مالی تبلیغاتی وجود ندارد و برخورد نهاد ناظر بدون قاعده و سازوکار اجرایی، بی نتیجه خواهد ماند.
مصطفی زاده، فهیم.(1397) رویکرد نظامهای انتخاباتی به تعیین حدود، نوع و منابع هزینههای انتخاباتی با تأکید بر سیاستهای کلی انتخابات. دو فصلنامه اندیشههای حقوق عمومی، 7(2)، 81-98
فهیم مصطفی زاده."رویکرد نظامهای انتخاباتی به تعیین حدود، نوع و منابع هزینههای انتخاباتی با تأکید بر سیاستهای کلی انتخابات". دو فصلنامه اندیشههای حقوق عمومی، 7، 2، 1397، 81-98
مصطفی زاده، فهیم.(1397) 'رویکرد نظامهای انتخاباتی به تعیین حدود، نوع و منابع هزینههای انتخاباتی با تأکید بر سیاستهای کلی انتخابات'، دو فصلنامه اندیشههای حقوق عمومی، 7(2), pp. 81-98
مصطفی زاده، فهیم. رویکرد نظامهای انتخاباتی به تعیین حدود، نوع و منابع هزینههای انتخاباتی با تأکید بر سیاستهای کلی انتخابات. اندیشههای حقوق عمومی، 7, 1397؛ 7(2): 81-98