صفحهها:
123-143
تاریخ دریافت: 1389/03/09
تاریخ پذیرش: 1390/06/28
چکیده:
اسلام دین صلح و امنیت، و پیامبر او برای تمام جهانیان رحمت است. از این رو، تولید و بکارگیری سلاح های کشتار جمعی از دیدگاه اسلام، نه تنها توصیه نمی شود، ممنوع و حرام شرعی است؛ زیرا از لحاظ ایجاد هراس و وحشت، به مثابهی تروریسم هسته ای، اقدام خشونت بار و مخل امنیت عمومی در سطح بین المللی، و از مصادیق منکر است؛ همچنین با اصول تفکیک و منع از کشتار غیررزمندگان و غیرنظامی ها و مردم بی دفاع، مصونیت پیران، کودکان، زنان، دیوانگان و رعایت قواعد بشردوستانه، اصل محدودیت در شیوهی جنگ و همچنین با اهداف جهاد اسلامی که متبلور در دفاع و دعوت به توحید و گسترش آزادی های دینی و رفع استبداد و مبارزه با سران فتنه می باشد، مغایر است. دکترین بازدارندگی نیز مجوزی برای کشتن انسان های بی گناه و بی دفاع نیست، بلکه مقصود از آن، جلوگیری از تهدیدهای ستم پیشگان است.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حسینی، سیدابراهیم.(1390) سلاح کشتار جمعی از دیدگاه اسلام. دو فصلنامه اندیشههای حقوق عمومی، 1(1)، 123-143
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
سیدابراهیم حسینی."سلاح کشتار جمعی از دیدگاه اسلام". دو فصلنامه اندیشههای حقوق عمومی، 1، 1، 1390، 123-143
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حسینی، سیدابراهیم.(1390) 'سلاح کشتار جمعی از دیدگاه اسلام'، دو فصلنامه اندیشههای حقوق عمومی، 1(1), pp. 123-143
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حسینی، سیدابراهیم. سلاح کشتار جمعی از دیدگاه اسلام. اندیشههای حقوق عمومی، 1, 1390؛ 1(1): 123-143